• Pack the Return Units with Coordinator Name
    Dear Technician Team,

    Please note that when you are returning units back to the Coordinators, pack the units & other items separately for each Coordinator & make sure you mention their name on the pack.

    -------------------------------------------

    හිතවත් කාර්මික ශිල්පීන් කණ්ඩායම,

    ඔබ නැවත සම්බන්ධීකාරකවරුන් වෙත ඒකක ආපසු ලබා දෙන විට, එක් එක් සම්බන්ධීකාරක සඳහා ඒකක සහ අනෙකුත් අයිතම වෙන වෙනම ඇසුරුම් කර ඇසුරුමේ ඔවුන්ගේ නම සඳහන් කිරීමට වග බලා ගන්න.

    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Head of Administration

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 06:28 - 4 Apr 2024
  • Returning Units to Coordinators
    Dear Technician Team,

    We have noticed that the units that are returned by your end and sent through courier or put to the locker room are difficult to be sorted out with the way that you have packed them as you put all the units returned of all the Coordinators in one pack.

    Therefore, we advise you to separate them as per Coordinator's name. Which means one pack should have only one Coordinator's returned units. This will smoothen the procedure and ensure more efficiency.

    Looking forward to hearing that these mistakes will no longer be in practice in the future.

    ---------------------------------------------------
    හිතවත් කාර්මික ශිල්පීන් කණ්ඩායම,

    ඔබගේ අවසන් වන විට ආපසු එවන ලද සහ කුරියර් හරහා යවන ලද හෝ ලොකර් කාමරයට දැමූ ඒකක, ඔබ සියලු සම්බන්ධීකාරකවරුන්ගේ ආපසු ලබා දුන් සියලුම ඒකක එක පැකට්ටුවකට දැමූ බැවින් ඔබ ඒවා අසුරා ඇති ආකාරයට නිරාකරණය කිරීමට අපහසු බව අපි නිරීක්ෂණය කර ඇත්තෙමු. .
    එබැවින්, සම්බන්ධීකාරකගේ නමට අනුව ඒවා වෙන් කිරීමට අපි ඔබට උපදෙස් දෙමු. එයින් අදහස් වන්නේ එක් ඇසුරුමක තිබිය යුත්තේ එක් සම්බන්ධීකාරකවරයෙකුගේ ආපසු ඒකක පමණි. මෙම ක්රියාපටිපාටිය සුමට කර වැඩි කාර්යක්ෂමතාවයක් සහතික කරනු ඇත.
    අනාගතයේදී මෙම වැරදි තවදුරටත් ප්‍රායෝගිකව සිදු නොවනු ඇති බව ඇසීමට බලා සිටිමු

    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Head of Administration

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 01:28 - 29 Mar 2024
  • Log Important Details_Coordination & Tech Team
    Dear Technician Team,

    Please make sure that you log the Coordinators & Tech Team members an update on special cases that occur when the operation is carried out in jobs in order to avoid any confusion or miscommunication.

    This may include, installing a different unit instead of the allocated unit, customer not providing agreed vehicles, unit not working conditions etc.

    ------------------------------------------------------------

    හිතවත් කාර්මික ශිල්පීන් කණ්ඩායම,

    කිසියම් ව්‍යාකූලත්වයක් හෝ වැරදි සන්නිවේදනයක් වැලැක්වීම සඳහා ඔබ සම්බන්ධීකාරකවරුන් සහ තාක්ෂණ කණ්ඩායම් සාමාජිකයින්ට රැකියා වලදී මෙහෙයුම සිදු කරන විට සිදුවන විශේෂ අවස්ථා පිළිබඳ යාවත්කාලීනයක් ලොග් කිරීමට කරුණාකර වග බලා ගන්න.

    වෙන් කරන ලද ඒකකය වෙනුවට වෙනත් ඒකකයක් ස්ථාපනය කිරීම, පාරිභෝගිකයා එකඟ වූ වාහන ලබා නොදීම, ඒකකය ක්‍රියා නොකරන තත්ත්වය යනාදිය මෙයට ඇතුළත් විය හැකිය.

    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Head of Administration

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 02:13 - 28 Mar 2024
  • Fuel Sensor Installation Procedure_V2.0_KLOUDIP
    Dear Team,

    Please refer to the attached document that carries the instructions to be followed during fuel sensor installations. You are required to follow each step of the procedure without fail in order to mitigate any shortcomings that you may experience during the process. 
    ---------------------------------------
    ඉන්ධන සංවේදක ස්ථාපනය කිරීමේදී අනුගමනය කළ යුතු උපදෙස් සහිත ලේඛනය කරුණාකර පරීක්ෂා කරන්න. ක්‍රියාවලියේදී ඔබට අත්විඳිය හැකි කිසියම් අඩුපාඩුවක් අවම කර ගැනීම සඳහා ඔබ ක්‍රියා පටිපාටියේ සෑම පියවරක්ම නොවරදවාම අනුගමනය කළ යුතුය.

    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Head of Administration

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 05:03 - 26 Jan 2024
  • Photographs to be Attached to the Worksheets during Fuel Sensor Installations_KLOUDIP Pvt. Ltd.
    Dear Team,

    Please refer to the attached documents & follow the instructions mentioned when carrying out operations on behalf of KLOUDIP Pvt Ltd.


    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Head of Administration

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 06:28 - 24 Jan 2024
  • Send Picture of Drilling Area Before Drilling_Fuel Sensor Installations
    Dear Technician Team,

    Please send pictures of the marked area before drilling the fuel tank to install the sensor.

    --------------------------------------------------------------------

    හිතවත් කාර්මික ශිල්පීන් කණ්ඩායම,

    සංවේදකය ස්ථාපනය කිරීමට ඉන්ධන ටැංකිය විදීමට පෙර කරුණාකර සලකුණු කළ ප්‍රදේශයේ පින්තූර එවන්න.


    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Head of Administration

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 01:18 - 17 Jan 2024
  • Report Technical Issues to Tech Team Member
    Dear Technician Team,

    Please inform all the technical related concerns to the Tech Team Member assigned on the day of the job. This includes sending pictures/ videos etc. to them as well. 

    Do not share any of these details or documents with the Coordination Team.

    ------------------------------------------------------
    හිතවත් කාර්මික ශිල්පීන් කණ්ඩායම,

    කරුණාකර රැකියාවේ දිනයේ දී පවරන ලද තාක්ෂණික කණ්ඩායම් සාමාජිකයාට සියලු තාක්ෂණික ගැටළු දන්වන්න. ඔවුන්ට පින්තූර / වීඩියෝ යනාදිය යැවීමද මෙයට ඇතුළත් වේ.

    මෙම විස්තර හෝ ලේඛන කිසිවක් සම්බන්ධීකරණ කණ්ඩායම සමඟ බෙදා නොගන්න.

    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Head of Administration

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 06:33 - 16 Jan 2024
  • MIS Upgrade
    Dear Team,

    MIS Upgrade completed and you may access the system now. 
    Please change login URL to www.kloudip.lk (Not .com).
    Also on mobile apps there's a place on the login page to change URL.

    There are major changes in invoicing and sales orders. Please refrain from doing any transactions
    on Invoice/SO till I complete the training this morning.

    Best Regards,
    Sanjeeva Cooray

    KLOUDIP

    mobile: +94 703 790 617 | +1 201 448 8116

    by Sanjeeva Cooray - KIP - 10:18 - 31 Dec 2023
  • MIS Upgrade
    Dear Team,

    MIS is being upgraded and do not use until I inform you via email.

    Best Regards,
    Sanjeeva Cooray

    KLOUDIP

    mobile: +94 703 790 617 | +1 201 448 8116

    by Sanjeeva Cooray - KIP - 12:33 - 30 Dec 2023
  • Enhance Fuel Monitoring Efficiency with SOJI ELECTRONICS' Fuel Level Sensors

    Dear Kloudip team ,

    This is Lisa from Soji Electronics in Vietnam. I got your company’s info on the internet and found you are a fuel level sensor importer in South Africa.

    FYI, we are proud of being one of the leading producers of Capacitive Fuel Level Sensor in Vietnam. Our factory is certified by Quatest 1. So far, our products have been exported to more than 60 countries in the world.

     

    We would like to introduce you with our main product list: 

     

    1. LiGO PRO Fuel Sensor (Analog and Frequency Output) 
       
    2. LiGO PRO Fuel Sensor (RS232 Interface)

     

    1. LiGO PRO Fuel Sensor (RS485 Interface)  

     

    Our sensors have good integration with almost GPS devices of Teltonika, Coban, Meitrack, Ruptela, Queclink, Concox… with high accuracy up to 99.5%. The outstanding characteristics of our products are:

    • Intelligent noise filtering algorithm & temperature compensation system.
    • Wide operating temperature range (-40oC to 85oC).
    • Circuit boards are fully assembled by SMT machines with less than 0.2% warranty claim.
    • Our sensor's base is constructed from synthetic plastic which flexes and conforms seamlessly to the curved surfaces of fuel tanks, eliminating the need for multiple rubber gaskets to prevent oil spillage.
    • Morever, our sensors can help you save time due to their fast and easy installation.

    We highly believe that our product will fit your portfolio well and could enhance your current product ranges.

    If you are interested in finding a trusted supplier, please feel free to give us a comment. 

    We look forward to hearing from you.

    Best regards,

    Nhung Nguyen (Lisa)

     


    by SOJI ELECTRONICS JSC - 05:03 - 26 Dec 2023
  • Task Scheduling
    Dear KLOUDIP Team,

    We want all tasks handled 100% accurate with effect from 1st November:

    1) Technicians need to attend to tasks only if they are fully ready with worksheets/vehicles added by 3:30pm previous business day. If not fully ok do not attend.

    2) Technicians must carry out Pre Inspection, post inspection, get customer signature and sign worksheet, Start/Stop task player and mark time sheets.
    Accounts will not pay for incomplete tasks by next day 10:00am.

    3) All tasks must be closed by TECH team next business day before 5:00pm.

    4) Stores will not issue products for new tasks when the coordinator has old tasks incomplete for more than 1 business day.

    5) Dushmanthi must audit tasks daily for 100% accuracy:
    -Tasks information must be completed before 3:00pm.
    -Confirmation mail to customer sent by 3:00pm. Then call and reconfirm with the customer or if not, the job is cancelled by 3:30pm.
    -Next day, update customers of task status and update the active list.
    -Log all useful information and any verbal communication.
    If any issue non compiling above 4 points inform Shamendri and must block whoever not complied, block from attending to new tasks until everything is updated properly.

    THIS REMAINS INFORCE UNTIL FURTHER NOTICE.

    Best Regards,
    Sanjeeva Cooray

    KLOUDIP

    mobile: +94 703 790 617 | +1 201 448 8116

    by Sanjeeva Cooray - KIP - 02:28 - 31 Oct 2023
  • Toolkits

    Dear Technicians,
    Please note that all technicians are required to have the entire toolkit with a multimeter when attending all tasks. If you do not possess a toolkit issued by the company or if any malfunction with the tool exists please inform us ASAP. Informing in the last moment will not be tolerated and necessary actions will be taken accordingly.

    සියලුම කාර්මික ශිල්පීන් සියලු කාර්යයන් සඳහා සහභාගී වන විට Multimeter එක සහිත සම්පූර්ණ මෙවලම් කට්ටලය තිබීම අවශ්‍ය බව කරුණාවෙන් සලකන්න. ඔබ සතුව සමාගම විසින්වි නිකුත් කරන ලද මෙවලම් කට්ටලයක් නොමැති නම් හෝ මෙවලමෙහි කිසියම් දෝෂයක් පවතී නම්, හැකි ඉක්මනින් අපට දන්වන්න. කලින් දැනුම් නොදුන්නේ නම් හෝ කාර්යයන් සඳහා අවශ්‍ය මෙවලම් නොමැති වීම සම්බන්ධයෙන් නිසි ක්‍රියාමාර්ග ගනු ලැබේ.


    by Malindu Rajapakshe - 07:17 - 27 Apr 2023
  • Laptop Issuing For The Fuel Sensor Jobs

    Dear Team,

    Please follow the guidelines given below when using it,

    1. Please carefully use the laptop when doing a job, if there is any issue with it let us know, and do not remove anything unnecessary without informing the TECH team or Coordination.
    2. Please check and take the laptop for the jobs and be responsible to work with it and hand it over safely as it is after each job.
    3. We have packed the calibration kits separately in 3 packs named them, so please use them and put them into the same pack after doing the job.
    4. If you see any damage or not getting on first inform the Tech Team or Coordination Team.

    කරුණාකර එය භාවිතා කරන විට පහත දක්වා ඇති මාර්ගෝපදේශ අනුගමනය කරන්න,

    1. කරුණාකර ලැප්ටොප් පරිගණකය රැකියාවක් කරන විට ප්රවේශමෙන් භාවිතා කරන්න, එහි කිසියම් ගැටලුවක් ඇත්නම් අපට දන්වන්න, TECH Team හෝ Coordination Team එකට නොදන්වා අනවශ්ය කිසිවක් ඉවත් නොකරන්න.
    2. කරුණාකර රැකියා සඳහා ලැප්ටොප් පරිගණකය පරීක්ෂා කර ගෙන එය සමඟ වැඩ කිරීමට වග බලාගන්න සහ එක් එක් කාර්යයට පසුව එය සුරකිව භාර දෙන්න.
    3. අපි ක්රමාංකන කට්ටල වෙන වෙනම ඇසුරුම් 3කට ඒවා නම් කර ඇත, එබැවින් කරුණාකර ඒවා භාවිතා කර කාර්යය කිරීමෙන් පසු එම ඇසුරුමටම දමන්න.
    4. ඔබ යම් හානියක් දුටුවහොත් හෝ පරිගණකය ON නොවන්නේ නම් පළමුව Tech Team හෝ Coordination Team එකට දන්වන්න.


    by Apsara Ranaweera - 03:37 - 15 Mar 2023
  • Leave Approvals
    Dear Technicians,

    Leave applied does not mean leave approved. You must see that the leave is approved before you take the leave. අයදුම් කළ නිවාඩු යනු නිවාඩු අනුමත කිරීම නොවේ. ඔබ නිවාඩු ගැනීමට පෙර නිවාඩු අනුමත කර ඇති බව ඔබ දැක ගත යුතුය.

    If leave is not approved prior to leave date let me know and get it approved. නිවාඩු දිනයට පෙර නිවාඩු අනුමත නොකළහොත් මට දන්වා එය අනුමත කරවා ගන්න.

    Not approved leave will go as unpaid leave. You also can see if tasks scheduled and notify coordinators if you see tasks assigned on a not approved leave date. අනුමත නොකළ නිවාඩු වැටුප් රහිත නිවාඩු ලෙස සලකනු ලැබේ. ඔබට කාර්ය කාලසටහන් කර තිබේදැයි බැලීමට සහ අනුමත නොකළ නිවාඩු දිනයක පවරා ඇති කාර්යයන් ඔබ දුටුවහොත් සම්බන්ධීකාරකවරුන්ට දැනුම් දීමටද හැකිය.

    Read carefully and follow. Next time do not complain if you get NO PAY for not approved leave. හොඳින් කියවා අනුගමනය කරන්න. ඊළඟ වතාවේ අනුමත නොකළ නිවාඩු සඳහා ගෙවීමක් නොලැබුණහොත් පැමිණිලි නොකරන්න.

    Best Regards,
    Sanjeeva Cooray

    KLOUDIP

    skype: sanjeeva.kloudip
    mobile: +94 703 790 617

    by Sanjeeva Cooray - KIP - 11:43 - 21 Nov 2022
  • Return Unused Wire Kits After Jobs
    Dear Technicians,

    Please make sure to return unused wire kits after attending to each job. 


    හිතවත් කාර්මික ශිල්පීන්,

    කරුණාකර එක් එක් කාර්යයට සහභාගී වීමෙන් පසු භාවිතයට නොගත් වයර් කට්ටල ආපසු ලබා දීමට වග බලා ගන්න.

    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Administrative Specialist

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 01:53 - 15 Oct 2022
  • Tell only once
    Dear Team,

    Sri Lanka has this huge issue that has to be informed many times to get one thing done.

    PLEASE NOTE THAT AT KLOUDIP WE GIVE INSTRUCTIONS ONLY ONCE AND UNTIL WE UPDATE IT AGAIN, WHAT WE INFORMED IS IN FORCE EVEN AFTER 10 YEARS.

    YOU WILL BE FULLY RESPONSIBLE TO CARRY ON WORK INLINE WITH OUR LATEST UPDATE.

    Once we officially inform by email that's final and we do all our internal processing accordingly.
    If you have any question or clarification you must reply to the mail the same day and get it resolved.
    If we need a personal meeting to clarify or make any changes we will do whatever it takes to rectify.

    Everything is considered accepted by the midnight of the notice date if no response.

    This is our policy.

    Best Regards,
    Sanjeeva Cooray

    KLOUDIP

    skype: sanjeeva.kloudip
    mobile: +94 703 790 617

    by Sanjeeva Cooray - KIP - 12:43 - 6 Sep 2022
  • Use Insulation Tape if Required by Customer
    Dear Technicians,

    Even though we have provided you with silver insulation tape, please note that you should use the remaining black insulation tape that you have if it is required by the customer as some customers need it to be unexposed. Therefore, act according to customers' nature.

    අපි ඔබට රිදී පරිවාරක පටියක් ලබා දී ඇතත්, සමහර පාරිභෝගිකයින්ට එය නිරාවරණය වීමට අවශ්‍ය බැවින් පාරිභෝගිකයාට අවශ්‍ය නම් ඔබ සතුව ඇති ඉතිරි කළු පරිවාරක පටිය භාවිතා කළ යුතු බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එබැවින් පාරිභෝගිකයින්ගේ ස්වභාවය අනුව කටයුතු කරන්න.

    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Administrative Specialist

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 01:43 - 31 Aug 2022
  • Travel Cost
    Dear Team,

    We are getting back to regular travel payments with effect from 1st September. All special arrangements will stop and will be paid according to GPS mileage.

    When GPS is not available due to any reason it will be paid at regular bus rate.

    Best Regards,
    Sanjeeva Cooray

    KLOUDIP

    skype: sanjeeva.kloudip
    mobile: +94 703 790 617

    by Sanjeeva Cooray - KIP - 10:23 - 30 Aug 2022
  • Tech Team Member Assigned for Job Tasks_27.08.2022 & 28.08.2022
    Dear All,

    Please note that you need to reach Apsara from Tech Department on both Saturday, 27.08.2022 & Sunday, 28.08.2022 with regard to this weekend job tasks.

    --
    Best Regards,
    Shamendri Fernando
    Administrative Specialist

    KLOUDIP

    Mobile : +94 70 379 0640
    Phone: +94 11 212 7040

    by Shamendri Fernando - 03:48 - 26 Aug 2022
  • Fuel Sensor Installations
    Dear Technicians,

    All full time technicians must be able to install fuel sensors. I have informed of this many times. If still cannot learn on 26th August.

    With effect from 1st October we will only allocate one technician for fuel sensor installation as this is proven possible.

    Please pay full attention at installation and learn this as this is not a big deal. Take a notebook and write down the steps if you cannot remember.

    Best Regards,
    Sanjeeva Cooray

    KLOUDIP

    skype: sanjeeva.kloudip
    mobile: +94 703 790 617

    by Sanjeeva Cooray - KIP - 12:03 - 24 Aug 2022